Zasponsorowałam osobę z drugiego końca PL


11.08.2015 | kategoria: Marketing MLM

Executive-CoachingDorota K. zapytała:
” … a co w momencie kiedy zasponsorowałam osobę z drugiego końca PL , przesłałam wszystkie potrzebne informacje i materiały, pokazałam jak robić biznes,,, dużo tez linków ze szkoleń ,,, mnóstwo wskazówek , godziny spędzone na rozmowach telefonicznych ze wskazówkami jak to robić , jak i na pisaniu na FB ,,oczywiście grałam w otwarte karty, że nie jestem żadnym liderem tylko osobą na niskim poziomie efektywności w I planie marketingowym ,, a pomimo to teraz ta osoba ma do mnie żal, że mam inne dla mnie ważne zajęcia i się już aż tak nie angażuję ,, i choć tysiące razy mówiłam, że to jest biznes relacji i TRZEBA wychodzić do ludzi i robić spotkania 1:1 na żywo spotykać się, bo inaczej się nie da,, a nie tylko siedzieć dniami i nocami w domu przed komputerem i tworzyć swoją stronę rozsyłając linki do tej strony i redagując różne artykuły,,, i pisząc na forum publicznym jaka to Dorka jest zła, bo już nie ma dla niego czasu i że chce się przepisać do kogoś ze swego miasta kto da kopa i pchnie go do przodu,,, uważam, że jeśli w jednej grupie się nic nie osiągnęło to w innej tez nic nie wskóra soro nie chce zmienić swego systemu działania i nie chce wyjść z domu do ludzi,,, Chciałabym poznać Twoje zdanie odnośnie takiej sytuacji.. dodam, że jestem niezmiernie zirytowana takim publicznym wyrabianiem złej opinii i jest to przykre.. „

Odpowiedź:
„Pani Doroto, warto zastanowić się kto tutaj ma problem?
Mamy 4 możliwości : „Nikt”, „Ja” , „Ona” lub obie czyli „Ja i Ona”. Otóż problem ma ten, kto się źle czuje w tej sytuacji. Warto pamiętać, iż zawsze mamy wybór, jak zarządzać swoimi emocjami.
Druga sprawa to fakt, iż mamy tu klasyczny przykład działania „trójkąta dramatycznego”. Warto sobie zadać pytanie: Kim jestem w tej relacji? Moim zdaniem Pani weszła w rolę ofiary, a osoba zasponsorowana przez Panią w rolę „prześladowcy”. Teraz szuka Pani „ratownika”, który doradzi i weźmie na siebie odpowiedzialność – którego w razie – jak coś nie wyjdzie – będzie można „pogonić”. Wtedy zmieni się jego rola w ofiarę. Zawsze mamy wybór czy damy się wciągnąć w tę „grę relacji trójkąta dramatycznego”, czy też wyjdziemy z niego jak najszybciej to możliwe. Jak to zrobić?

trojkat-dramatyczny1

To proste. Należy podjąć decyzję – wybieram stać się „Uczestnikiem” obserwującym bez emocji to zdarzenie, biorącym w pełni odpowiedzialność, zamiast wzajemnego zrzucania winy na osobę zasponsorowaną. To samo życie…
Uczestnik podejmuje decyzję i musi się zmierzyć z konsekwencjami tej decyzji – ma wpływ na sytuację.
Warto w tym miejscu zadać sobie pytania:
Przed jakimi wyzwaniami stanęłam?
Jaką reakcję / zachowanie wybrałam?
Jakie były tego konsekwencje?
Co mogłam zrobić bardziej skutecznie?
Co mogłam zrobić lepiej tak, aby było spójne z moimi wartościami?
Co teraz mogłabym poprawić?
Czego mogę nauczyć się z tego doświadczenia?
Proszę sobie odpowiedzieć na te pytania…..

To właśnie jest uwolnienie od problemu, a zatem „trójkąta dramatycznego” i pełna wolność wyboru.

Warto, aby Pani zadała sobie również pytanie ukierunkowane na rozwiązania, a nie na problem:
„Czego JA potrzebuje w tej sytuacji?”,
„Co potrzebuję teraz zrobić jako sponsor, który bierze odpowiedzialność za relację z ludźmi w swojej strukturze i ich inspirowanie do działania poprzez pokazanie jak to się robi?”
Wiemy, że mówienie nie działa skutecznie bez własnego przykładu. Trzeba pokazać jak to się robi, aby ludzie na zasadzie lustra – jeśli oczywiście zechcą – mogli odzwierciedlić to co my robimy jako sponsorzy / Liderzy. Samo się nie zrobi nic…

Rozumiem, że pragnie się Pani pozbyć opisanego wyżej problemu. Zatem drugie pytanie , jakie warto sobie zadać może brzmieć:
„Co chciałabym uzyskać w zamian?”…. i kolejne:
„Co mogę zrobić aby to uzyskać?
„Co zrobię aby to uzyskać?”
„Co zyskam a co stracę jeśli to zrobię? itd …

To pytania coachingowe, jakie zadaję moim klientom na sesji coachingowej oraz jedne z wielu zagadnień poruszane na takiej sesji bądź warsztatach dla Liderów MLM różnych firm w sektorze Sprzedaży Bezpośredniej i MLM. Pieczę nad dobrym wizerunkiem branży MLM sprawuje Maciej Maciejewski – redaktor Network Magazyn
W razie dalszych pytań, proszę bezpośrednio kontaktować się ze mną.
Pozdrawiam serdecznie

Coaching kariery i rozwoju osobistego
Renata Zarzycka
Coachingowa sesja konsultacyjne:  509970880
Akademia MLM & Coaching

Podziel się:
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Śledzik
  • Blip
  • Flaker
  • Yam
  • Google Buzz
  • Blogger.com
  • Google Bookmarks
  • Kciuk.pl
  • Pinger
  • Live
  • Tumblr
  • email
  • Drukuj